Dino op bezoek

Standaard

Hallo bloggertjes,

weten jullie wie er vanmorgen onder mijn bureau zat?

Ja, ja, Dino. Hij was gisteren toen Carolina onze klas kwam kuisen stiekem binnen geslopen!

De kinderen waren – van de eerste tot de laatste – sprakeloos als ik hem op mijn arm de kring binnen bracht. En toen volgden de eerste “waw”-s en “ooooooh”-s. Ongelofelijk om te zien hoe ze er allemaal volledig in opgingen.
Toen Dino opeens geluid maakte, schrikte Junior zich een bult… dat had hij blijkbaar niet verwacht!

“Wat zou hij ons te vertellen hebben?” vroeg ik. Frann dacht onmiddellijk dat hij ‘hallo’ zei. En Lika vervolledigde met ‘lieve kinderen’. Ze dacht ook wel dat hij zei dat we mooie dingen hadden gemaakt. En voor de rest hadden ze geen flauw benul wat hij nog te vertellen had. Gelukkig voor de kleuters versta ik dinotaal 🙂 en was ik de vertaler van dienst. Dino vertrouwde me ook toe dat hij héél blij was bij ons in de klas te zijn.

Milan vroeg of Dino eens voor ons wou stappen maar onze kleine dinosaurus vertelde me dat hij toch een beetje té verlegen was om dat te doen.

“En willen jullie hem een knuffel geven?” Dat wilden ze allemaal! “Wat zacht”… “Wat is hij lief”… Dino viel duidelijk hééééél erg in de smaak!

Plak onderstaande link in je adresbalk om de knuffelaars aan het werk te zien:
http://www.slide.com/r/6PqJw0hV3z_s88vs-MjxkGRdQ6FcfrcZ?previous_view=mscd_embedded_url&view=original

En uiteraard kreeg Dino een gezellig plekje bij Toeka en Kikker. Hij leek beslist helemaal in zijn nopjes. “Ja, hij lacht”, stelde ook Milan vast.
img_8179.jpg

Toen juf Marijke even in de klas kwam om iets te vragen, kreeg ze er geen speld tussen want Dries vertelde ronduit over het bezoek van Dino!
Even later als de kinderen in de hoekjes aan de slag waren, hoorde ik volop wilde verhalen over Dino. Junior discussieerde met Milan en ik hoorde hem zeggen: “Dino is niet echt!” Oei, dat stond Anna niet aan want ze reageerde onmiddellijk: “Toch wel, hé juf!” Ook Milan had een doorslaggevend argument: “Hij kan wel lopen hoor… hij durft het gewoon niet goed!” En Siemen wist het helemaal: “Nu leven er geen dinosaurussen meer maar Dino natuurlijk wel want hij is in de teletijdmachine gestapt!”

Dus je hoort het, Dino is méér dan een knuffel!

Groetjes, juf Bérénice

»

  1. De foto’s zijn echt schattig en ontroerend; zo grote bengels die toch eventjes échte engeltjes kunnen zijn …

Geef een reactie

