Het Kaah-spel

Standaard

Hallo bloggertjes,

vandaag zetten we de TV-programmatie voor onze eigenste zender netCOOL verder op punt. Elke goede televisiezender heeft kinderprogramma’s. Dus natuurlijk ook netCOOL!

Elke kleuter droomt ervan om eens deel te nemen aan een spelletje op TV. Sommige spelletjes zijn moeilijk maar voor andere heb je enkel een lange adem nodig. Zoals het Kaah-spel…

Ik wil proberen iedereen eens voor mijn camera te krijgen maar daarbij hou ik ook een beetje rekening met elk kind individueel. Niet alle kinderen staan graag in the picture en dan is veel tekst ook niet aangewezen. Ik wil de kleuters geen stress bezorgen, het moet leuk blijven, alles draait tenslotte om het thema aan te brengen op een ludieke manier!

Voor het Kaah-spel heb ik een wrapper (= in grote-mensen-taal een presentator) nodig en ook een kandidaat. Anna zag het direct zitten om wrapper te zijn. Ze babbelt graag en een camera voor haar snoet, vindt ze geen enkel probleem. Al merkt ze al gauw dat presenteren geen makkie is!
Zo goed als alle kleuters zijn kandidaat om het Kaah-spel te spelen. Daar je voor dit spelletje niet echt mondig moet zijn, gaat mijn voorkeur uit naar iemand die toch ietsjes meer verlegen is. En ik heb geluk, Emmily ziet het helemaal zitten. Achteraf blijkt zelfs dat ze over een hééééééééééééééél lange adem beschikt want totdat zo’n spelletje op poten staat, moet je wel zo’n 5x herbeginnen.
En achter de schermen zorgt Mali voor het vullen van de waterfles… pffff, haar armen doen er op ’t einde helemaal zeer van. Dus als Mali morgen spierpijn heeft, weten we hoe dat ’t komt!

Groetjes, juf Bérénice

»

  1. Ja, het K-spel is wel iets dat in is. Milan is niet zo’n verteller van wat er op school gebeurt, maar hier wist ik al alles van zonder er naar te vragen!

Geef een reactie

