Voetbal

Standaard

Hallo bloggertjes,

voor de sportrubriek van netCOOL wordt er vandaag een voetbalmatch rechtstreeks uitgezonden.

In de klas stel ik de ploegen evenwichtig samen. Een moeilijke klus blijkt achteraf, want de eindscore geeft aan dat ik daar toch niet helemaal in geslaagd ben.

Elke ploeg kiest in samenspraak de naam van hun voetbalploeg, de kapitein en de keeper.

Het wordt een strijd tussen FC Voetbalteam en FC Barcelona.

FC Voetbalteam heeft Dries (kapitein), Gilke, Frann, Branko en Destiny als spelers. Beau staat in de goal.
FC Barcelona heeft Siemen (kapitein), Mali, Emmily, Lika, Anna en Milan als spelers. Ze duiden Siemen ook aan als keeper.
Meester Filip vragen we als scheidsrechter.

Als alle afspraken duidelijk zijn trekken we naar de speelweide voor de allereerste K3-voetbalwedstrijd.
De wedstrijd komt traag op gang, de kleuters vergeten voetbal te spelen en wandelen maar wat over het plein. Als ik hun aanmoedig om voetbal te spelen zoals op TV hebben ze door wat er van hen “verwacht” wordt. Al gauw staat FC Voetbalteam aan de leiding, drie punten voorsprong, Dries is helemaal in vorm. Tijd voor een wissel bij FC Barcelona, Anna wordt keeper zodat de ploeg versterkt wordt met een jongen op het veld. Siemen moet echter zijn draai nog vinden want hij gaat enkele keren in de aanval… naar het verkeerde doel! 🙂 Maar niet enkel de jongens spelen voetbal op het plein, want Lika gaat er keihard tegenaan. Ook Anna staat haar mannetje in het doel en kan enkel ballen buiten houden. Na een tijdje staat het (bijna) gelijk. Maar dan neemt FC Voetbalteam toch weer de touwtjes in handen, bouwen ze de voorsprong verder uit en is de strijd gestreden.

Nu laten mijn verslaggeverstalenten het even afweten want ik weet de score niet meer… 6-3… als ik me niet vergis?!

Felicitaties geven en in ontvangst nemen, truitjes wisselen en terug naar de klas.

“Dat willen we nog eens doen, juf!” Zo hoor ik het graag natuurlijk!

Groetjes, juf Bérénice

Eén reactie »

Geef een reactie

