Schoolfeest

Standaard

Hallo bloggertjes,

deze ochtend werd ik om 6u wakker met gekletter op mijn dakraam… “Het is niet waar?! Grrrr….” Ik heb er me even vreselijk beu over gevoeld maar heb er me dan toch bij neergelegd… het wordt een regenachtige dag maar we maken er het beste van!

Om 11 staan we paraat voor de kleutercross. Aangezien Beau en Destiny niet komen opdagen wordt direct de finale gereden met vieren: Gilke en drie stoere coureurs Dries, Milan en Siemen. Het wordt een ongelooflijk spannende eindspurt tussen Dries en Milan… ik zou het niet durven gezegd hebben wie er eerst over de streep ging maar gelukkig heeft juf Carine die met de finishvlag zwaaide het verdict gegeven: Milan is de winnaar! Dries wordt verdienstelijk tweede en Siemen gaat als derde over de eindstreep. De rode lantaarn is voor Gilke met een fantastische vierde plaats. En zeg nu zelf, ze heeft meer dan haar mannetje gestaan tussen die drie stoere steppers!

Om 13.30u openen de kleuterjuffen hun aperitiefstandje op de sneukeltoer. Je kan er proeven van een Ratatouillehapje: een prikkertje kaas of Cheetoschips met een gezond vruchtendrankje of glaasje Pinot. Ondanks de buien passeren er toch heel wat mensen aan ons kraam. Ze blijven ook steevast hangen bij de uitzending van netCOOL, die vanmiddag in première ging. De ouders die enkele fragmentjes bekeken vonden het alvast heel leuk. En niet op zijn minst de s- en r-klank van verslaggeefster juf Bérénice 🙂 Vreselijk om aan te horen denk ik nu maar er moest iemand die taak voor zijn (in dit geval haar) rekening nemen hé 🙂 Ik weet dat ik wel eens last heb van een Gentse r en dat de s soms te veel wil sissen maar dat het zo erg was hoor je natuurlijk enkel op film! 🙂 Euh, ik zou geen vlieg willen zijn om jullie daarover bezig te horen! 🙂

Om 15u staan (bijna) al mijn mannequins me op te wachten aan de klas om te beginnen aan de metamorfose. Het gaat vrij vlot en een halfuur vroeger dan voorzien ben ik klaar. Oeps, misschien omdat ik achteraf vaststel dat ik Gilke vergeten schminken ben als een boze heks. Sorry meisje! Maar niet dat er waarschijnlijk ene ouder iets van gemerkt heeft want ze heeft haar rol voortreffelijk gespeeld!

16.30u … we trekken naar de leraarszaal om ons beurt af te wachten… enkele papieren hesjes sneuvelen… no problem, ik heb op zo’n moment altijd en overal mijn nietjesmachine mee… deze brengt redding op zo’n moment!
En dan is ’t zover, onze beurt… Micro bij de hand en we gaan van start op de titelsong van Mission Impossible:
“Siemen als de moedige Peter Pan en Emmily als het elfje Tinkerbel
Milan als de strijdlustige Kapitein Haak
Destiny als de beeldmooie Sneeuwwitje, Gilke als de boze heks en Frann als Giechel, één van de zeven dwergen
Junior als oger Shrek en Beau als prinses Fiona
Mali als één van de 101 dalmatiërs …”

En toen werd het stil want geen geluid meer… De eerste keer in de geschiedenis van de Zandloperoptredens dat de elektriciteit uitvalt… niets aan te doen, we gaan opnieuw van start een extra rondje foto’s nemen :-):
“Siemen als de moedige Peter Pan en Emmily als het elfje Tinkerbel
Milan als de strijdlustige Kapitein Haak
Destiny als de beeldmooie Sneeuwwitje, Gilke als de boze heks en Frann als Giechel, één van de zeven dwergen
Junior als oger Shrek en Beau als prinses Fiona
Mali als één van de 101 dalmatiërs en Lika als booswicht Cruella de Vil
Dries als Aladar, een iguanodon
Branko als de net afgestudeerde Barry en Anna als Vanessa, een lieftallige bloemiste”

De kleuters komen op één lijn naar voor en we sluiten af met:
“Dit waren de personages uit:
Dinosaur, Shrek, Sneeuwwitje, Peter Pan, 101 Dalmatiërs en Bee Movie”

Gracieus buigen om het overdonderd applaus in ontvangst te nemen.

De kleuters waren schitterend en dit is ook te zien aan de mama’s en papa’s die met hun fototoestel de kleuters na de show bestormden. Flitsende camera’s, zo hoort dat nu eenmaal in de modewereld!

Het hele zandloperoptreden eindigt met het door-onze-klas-welgekende “Zo is er maar één”… De gekleurde GO!-ballonnen gaan de lucht in en het optreden zit er definitief op!

Voor mij begint er nog een drukke avond in de refter maar jullie kunnen heerlijk genieten van een glaasje, stukje taart of heerlijke barbecue! Groot gelijk!

Groetjes, juf Bérénice

Eén reactie »

  1. Het was, ondanks het weer, een toffe dag. En ook al was het ook voor mij vooral een harde en drukke werkdag, ik kon toch stiekem van de modeshow meegenieten. (helemaal achteraan, tussen de stuiken, in mijn sneeuwwitjeskleed…)
    En ja hoor, tranen in de ogen, als ‘mijn’ Dries het podium opkomt! Op zo’n moment ben ik eventjes geen juf (of sneeuwwitje) maar alleen mama, en zie ik, net als alle andere ouders, alleen mijn eigen kind…
    Het was weer mooi, juf Bérénice. Dank je wel!

Geef een reactie

