Mamafeest

Standaard

Hallo bloggertjes,

we blijven feestvieren op de Zandloper want vandaag worden de mama’s figuurlijk in de bloemetjes gezet tijdens het moederfeest.

Om 8.45u verwelkomen we de gelukkige mama’s – die een voormiddag vrijaf hebben – in de klas. Ze volgen het ochtenritueel mee van week-, weerkalender en daglijn. Tijdens het kringgesprek merken we dat de kleuters het vooral heel leuk vinden dat de mama’s in de klas zijn want de meesten hebben niet meer dan dat te zeggen als ik vraag of ze iets willen vertellen.

Ik bespreek nog eens met iedereen de contracten om zeker te zijn dat er ook gewerkt wordt als de mama’s in de klas zijn. Want daarvoor komen ze tenslotte eens een kijkje nemen in K3 hé!

In de hoeken puzzelt de mama van Mali lustig mee, houdt Branko’s mama een oogje in het zeil terwijl hij zijn werkblaadje maakt en zet hem zowaar op ’t verkeerde pad ;-), kiest de mama van Siemen aan de creatafel de kleuren voor haar “zoutpotje”, speelt de mama van Lika mee op de automat, de mama van Beau krijgt een parelketting cadeau en aan de computer vinden we Frann en haar mama terug. Niemand vergeten?!

Na de speeltijd wordt er een spellenparcours klaargezet: puzzelen, pittenzakken gooien, kegelen, ringen werpen, blikken gooien, zakspringen, kloslopen, werp- en vangspel, steppen en vrij spel op de speeltuigen. De mama’s doen lustig mee, wat leuk! Zelfs de mama van Anna die net klaar is met werken komt nog een kijkje nemen.

Om 11u worden de mama’s getrakteerd op een verfrissend drankje en gaan wij na het opruimen naar de klas voor ’t klasboek om te luisteren naar: “ik vond het leuk dat mijn mama hier was”… “ik vond het leuk dat ik met mijn mama gesport heb”… Je leest het: een geslaagde voormiddag voor mama en kind!

En dan wil ik vooral de mama van Manon en Floris – de mama van twee van onze oudere Zandloperkinderen – die in het ziekenhuis vecht voor haar leven een warm hart toedragen. Elk mamafeest neemt ze vrijaf om erbij te kunnen zijn… en dit jaar wordt haar dat van de ene minuut op de andere ontnomen. Op zo’n moment besef je pas wat een luxe het is om die kleine dingen met je kind(eren) te delen! Het is reeds een tijdje geleden dat Manon en Floris nog in K3 zaten maar ze zijn beide “mijn” derdekleuterklassers geweest dus deze kleine alinea in mijn blog vind ik dan zeker meer dan gepast.

juf Bérénice

Eén reactie »

Geef een reactie

