Brief van Piraat Barbados

Standaard

Hallo bloggertjes,

na het brainstormen vertel ik de kleuters dat ik een brief kreeg van piraat Barbados met de boodschap: Lieve, mooie juf Bérénice… “Juf, hij is misschien wel verliefd op je”, reageert Frann enthousiast. Ik grapte dat ik daar uiteraard enkel op in zou gaan moest het een héééél knappe piraat zijn! 😉

Maar dat de kleuters ook een brief gekregen hebben, vonden ze uiteraard nog spannender.

“Beste kinderen!

Ik ben piraat Barbados. Ik heb al over vele zeeën gevaren en vele stormen getrotseerd.
Op elk eiland heb ik wel een schat gevonden…

Op jullie eiland heb ik ook een schat verstopt en vandaag kunnen jullie deze schat vinden.

Maar jullie zijn nog zo klein en dit wordt moeilijk, heel moeilijk, misschien vinden jullie de schat wel niet! Ik heb enkele piratenproeven verstopt. Breng deze tot een goed einde en misschien vinden jullie de schat. Succes! “

Ik vertel de kleuters dat piraat Barbados me in zijn brief aan mij een beetje heeft verklapt wat we op de piratentocht zullen moeten doen. Het zal niet makkelijk zijn, misschien zal niet iedereen het even goed kunnen maar er valt voor iedereen die zijn / haar best doet een écht piratendiploma te verdienen! Hij vertelde me ook dat een piraat slim moet zijn. Dat is ook een vereiste om een piratendiploma te mogen ontvangen. Toen heb ik piraat Barbados in het oor gefluisterd dat ik een heel goed middel ken om de leergierigheid en inzet van de kleuters te testen… Je kan het al raden zeker?! 🙂 Contractwerk!

Dus benieuwd welke kleuters een piratendiploma mogen ontvangen omdat ze sterk en dapper zijn maar ook omdat ze leergierig en gemotiveerd zijn…

En van een motivatie gesproken… laatste keer contractwerk dit schooljaar en ze zijn er nog nooit zo gedreven in geweest! 🙂

Groetjes, juf Bérénice

Geef een reactie

