Laatste schooldag

Standaard

Hallo bloggertjes,

het is zo ver, de laatste schooldag is aangebroken.

Vandaag mogen de kleuters helemaal vrij kiezen in welke hoeken ze mogen spelen. Geen pictogrammen die aangeven welke hoeken open zijn. Milan komt vragen: “Mag Playmobil ook?” Ja, alles, je mag helemaal zelf kiezen. Dat zijn ze zeker niet gewoon… 🙂

Bijna alle jongens kiezen de hele voormiddag door voor blokken. Vooral de Clics vallen héél erg in de smaak. Na de speeltijd moet er toch eens gewisseld worden en trekken Siemen, Dries, Milan en Junior naar de automat.

De meeste meisjes zijn al sinds gisteren vrijwillig aan het puzzelen geslagen. Mali is recordhouder wat het puzzelen betreft, zij legt de ene puzzel na de andere en laat zich door niets of niemand afleiden. Wat ik een enorme hulp vind want anders wordt dit mijn vakantietaak om te kijken of alle puzzels nog compleet zijn. Om 12u moet er nog slechts één puzzel gemaakt worden. Bedankt meisjes voor de hulp!

En dan is het bijna 12u… tijd voor een laatste kiekje met mijn derde kleuterklas!

Tot slot nog even dit:

ik vond het een héél fijn jaar met stuk voor stuk toffe kinderen. Ik ben er zeker van dat ik mijn sloebers zal missen volgend jaar! Beau en Lika zie ik met veel plezier volgend jaar terug. Een kind twee jaar in je klas, schept zeker een extra band. Het zal héél vertrouwd voelen ze in september in K3 terug te zien.

Siemen, Junior, Anna, Branko, Dries, Destiny, Gilke, Milan en Mali, ik geef jullie toch wel met pijn in ’t hart af aan mijn collega van het eerste leerjaar. Maar anderzijds ben ik er zeker van dat ze daar ook in goeie handen zullen zijn en wens ik mijn sloebers vooral véél succes toe!

Twee meisjes heb ik nog niet vernoemd: Emmily en Frann. Zeker voor Frann en met alle waarschijnlijkheid ook voor Emmily wordt K3 de laatste klas op de Zandloper. Zij verkennen vanaf volgend schooljaar door praktische omstandigheden andere oorden. Hopelijk beseffen hun meester of juf volgend jaar welke twee prachtmeiden ze in hun klas krijgen. Ik mag spreken voor de hele Zandloper dat we jullie zullen missen, meisjes!

En mijn vertrouwde blogmama’s, -papa’s en andere -sympatisanten wil ik nog even héél erg bedanken voor het lezen van onze belevenissen en m’n hersenspinsels. Elke reactie was een hart onder de riem! Bedankt daarvoor!

En nu voor het hele schoollandschap en omstreken: EEN PRETTIGE, ZONNIGE, SPEELSE zomervakantie toegewenst!

Groetjes, juf Bérénice

Eén reactie »

Geef een reactie

