Wie zijn onze K3-tjes als de school uit is?

Standaard

Hallo bloggertjes,

na twee weken school begin ik mijn derde kleuterklassers al een beetje te kennen. Maar ene keer ze de schoolpoort uitstappen …wie zijn mijn K3-tjes dan? Wat doen mijn sloebers? Waar spelen ze graag mee?

Nieuwsgierig als ik ben, heb ik hen eens ‘uitgevraagd’! 😉 Grapje natuurlijk, elke kleuter mocht iets vertellen over zichzelf. Zo leren we ook elkaar beter kennen, zowel de ‘oude’ als de nieuwe klasgenootjes. En tof om te zien, maar alle kleuters waren één en al oor voor elkaar! Ik was blijkbaar niet de enige die nieuwsgierig was! 🙂

Imme tekent graag als ze thuis komt van school. En later zou ze graag leren paardrijden.

Beau speelt graag met haar schildpadjes. Ik dacht échte maar ze zijn dus wel degelijk van plastic! Ze zou graag naar ballet gaan. Als ze flink is, mag ze dat doen, zeggen haar mama en papa.

Axelle speelt na school op haar gitaar. Een liedje kan ze nog niet spelen. Ze zou graag leren tekenen maar ballet is al betaald dus ze moet van haar mama vanaf zaterdag naar ballet! 😉

Hailey danst in het weekend boven op liedjes van K3. Later wil ze leren paardrijden want vroeger zat ze al op een pony.

Ruben gaat fietsen met zijn papa of zijn tante. Hij wil later ook leren paardrijden.

Rhune vindt fietsen ook leuk en later wil ze ook op een paard zitten.

Margot heeft al echt een hobby want zij gaat twee keer in de week paardrijden. En ze zou niets anders graag willen leren.

Bram voetbalt met papa in de tuin. Later wil hij graag naar de paardenmanège en de voetbalclub gaan.

Gianni oefent thuis met voetballen maar naar een voetbalclub wil hij later toch niet gaan, liever leren paardrijden.

Mare kleurt lekker – zo verwoordt ze het letterlijk 🙂 – thuis! Vanaf nu gaat ze ook naar het koor. En later wil ze ook graag leren paardrijden.

Marissa volgt zwemles – opeens valt Rhune te binnen dat ze dat ook doet :-). Marissa speelt ook graag met al haar speelgoed. En later wil ze graag zonder bandjes leren zwemmen! 🙂 Ze kijkt me aan en ik zie haar denken: “Logisch toch… wat vraag jij nu, juf?!” 🙂

Gitane speelt thuis graag met haar vriendjes. Maar als ik er haar op wijs dat die toch niet elke dag komen spelen, verandert ze dit naar haar zusjes… lijkt me aanneemlijker! 😉 Ook zij wil later leren paardrijden.

Arwen zit altijd op de zwemles. Als ik haar vraag wat ze graag doet, antwoordt ze: “Een ijsje kopen bij de ijskar!” 🙂 Ja, lijkt me inderdaad super maar de ijskar heb je natuurlijk niet elke dag hé! Ach ja… Wat doet ze dan graag thuis? Op gitaar spelen! Later wil ze ook graag op een paard zitten.

Beau heeft ook al een échte hobby: zij gaat naar de balletschool in Eeklo bij juf Ann-Sophie. Thuis kleurt ze graag. Ze zou later ook graag leren paardrijden en geen ballet meer doen… oei…

Khan voetbalt bij z’n thuis met papa en soms met zijn zus. Later gaat hij karate volgen. Maar als hij karate niet leuk vindt, gaat hij judo proberen! 🙂

Janara speelt thuis graag winkeltje of kleurt ook graag. Later zou ze graag naar de voetbal willen gaan.

Mama’s en papa’s, als je dit leest denk je waarschijnlijk eens: “Waar halen ze het uit!” En voor de ouders die denken aan een beroepswissel, het uitbaten van een paardenmanège lijkt me winstgevend… alleen al met al die lessen aan onze derde kleuterklassers kan je een week vullen! 😉

Groetjes, juf Bérénice

»

  1. T’is leuk om te horen wat er allemaal gebeurt in de klas.Want ons Margot verteld daar niet zoveel over.
    Inderdaad paardrijden vind ze heel leuk! Alleen….2maal in de week? Dat zou ze wel willen,ja! Ooit zal dat misschien wel komen ,maar voorlopig blijft het enkel bij dromen. We zien uit naar het volgende verhaal.

    Groetjes mama en papa Margot

  2. Hilarisch en tegelijk toch o zo vertederend… vooral dat ze allemaal willen paardrijden 🙂

    Deze blog is echt geweldig juf Bérénice! Ik vermoed dat het, na de de gekende ‘vlieg op de muur in K3’, de beste manier is om mee te volgen wat er in de klas gaande is! 😉
    Wij gaan hier in ieder geval vaak komen lezen!

    Groetjes,
    papa van Mare

  3. Super website!! Leuk om eens te lezen wat onze rakkertjes allemaal doen en zeggen in de klas. Inderdaad wil Khan karate doen maar hij moet nog een beetje wachten tot hij 6 jaar is! Ook zijn klasgenootjes hebben blijkbaar allemaal grootse plannen voor later! Tof!
    Groetjes
    mama en papa van Khan

Geef een reactie

