Contract

Standaard

Hallo bloggertjes,

vandaag zijn we in K3 gestart met het ‘beruchte’ contractwerk. Wat dit juist allemaal inhoudt, lees je morgen in de infobrief die je kleuter daaromtrent meekrijgt.

Ik kan je wel al verklappen dat het contract vier taakjes inhoudt: creatafel, denktafel (in kindermond beter bekend als de werkblaadjes 😉 ), schrijf- OF rekenhoekje en puzzelen OF spelletjes.

Heelwat kinderen moeten nog écht hun draai vinden en begrijpen het principe nog niet goed. Maar het is dan ook nog maar de eerste dag hé…

Ondanks dat ze de werking ervan nog wat onder de knie moeten krijgen, zijn de meesten goed gestart.

We maken er geen wedstrijd van – om ter eerst is niet aan de orde en dat meen ik !!! – maar ik wil jullie langs deze weg gewoon laten weten hoe gemotiveerd jullie kleuter wel is…

Mijn tip aan de kleuters is: elke dag één taakje, zo moet je je niet haasten!

Imme werkte reeds drie taakjes af dus zij kan het rustig aan doen! 🙂

Janara, Khan, Ruben en Bram werkten reeds de helft van hun contract af. Zeer goed van onze vier musketiers!

Marissa, Mare, Gitane, Beau (Van Moerkerke), Axelle en Rhune houden zich aan hun planning met 1 taak.

Hailey, Arwen en Beau (Ramon) zal ik nog een extra duwtje in de rug moeten geven om écht van start te gaan… Sommige kleuters moeten iets nieuws nu eenmaal laten bezinken.

En Margot is vandaag jammer genoeg afwezig. Hopelijk is ze snel terug om ook bij te benen met het contract!

Ik wil alle mama’s en papa’s zeker op het hart drukken om je kleuter de eerste weken wat respijt te geven, het contract is tenslotte iets nieuws. Niet elke kleuter heeft dit even vlug onder de knie.

En denk eraan: onze sloebers zitten nog een hele tijd in K3 om te oefenen…

Groetjes, juf Bérénice

»

  1. Goeiemorgen juf Bérénice en sloebers van K3,
    Zondag was het de verjaardag van Imme’s mama.het was een leuk feestje Imme en Anthe hadden de eetkamer gezellig versierd met vlaggetjes en eigen tekeningen voor hun mama.Imme maakt regelmatig tekeningen voor haar oma ook hoor en nuLekkere taart gegeten dat de oma van Saar(zo heet de mama van Imme)meebracht .Smullen maar en dan leuke liedjes gezongen.Het was geen mooi weer waardoor we gezellig ons binnen geamuseerd hebben en zo kwam het uit dat ik vertelde dat ik regelmatig op jullie site keek.Imme zei dat de juf graag had af en toe reactie te krijgen.
    Jammer genoeg moet ik nu stoppen want Belgacom is hier daar ik af en toe problemen heb met internet.Imme weet dit ook want soms mag ze op de PC maar lukt het soms ook niet.
    Als oma is het leuk om zo de dingen waar haar kleinkindjes meebezig zijn te kunnen volgen.Dikke proficiat aan jullie allemaal.

    Dikke k

Geef een reactie

