Sponsorloop

Standaard

Hallo bloggertjes,

vandaag vindt de uitgestelde sponsorloop plaats.

Het weer zit eigenlijk weer een beetje tegen. Gisteren een stralende dag en vandaag valt er zo’n miezerige regen uit de hemel. Nu… iets dat ik tijdens mijn “lijdensweg” opeens helemaal niet meer zo erg vond! 🙂

Om 9u vertrekken we te voet richting de atletiekpiste aan de sporthal. Wel een leuk zicht zo een hondertal Zandloperkinderen doorheen de straten van Zomergem.

Daar aangekomen krijgen alle kinderen en de juf hun ‘loopkaart’. Daarop worden de kruisjes gezet van het aantal rondes dat elk kind zal lopen. Enkele ouders staan hiervoor paraat. Voor K3 worden de mama van Axelle en Janara ‘kruisjeszetters’ van dienst.

Elke ronde telt 400m. Achteraf hoor ik dat het eigenlijk maar 350 m is … wie zal het zeggen?! 😉

Om 9.30u wordt het startsignaal gegeven en gaan we van start : een halfuurtje lopen of stappen. Ik heb mezelf voorgenomen op zeker een halfuur aan een stuk te lopen. Als ex-start-to-runner 😉 moet ik dit toch kunnen! 🙂 En het gaat eigenlijk heel vlot. Van mij part mogen de kleuters elke week met mij meelopen, dat verzet mijn zinnen 🙂

Het wordt al vlug duidelijk dat we de kinderen onderschat hebben want er worden massaal kruisjes gezet! Dit zal goed opbrengen… was dit niet het opzet van de sponsorloop?! Grote opbrengst is veel en degelijk sportmateriaal voor school… het ziet er naar uit dat we goed bezig zijn!

We pauzeren voor een kwartiertje. Niet te lang zodat we geen koud krijgen. Net lang genoeg om wat te drinken en iets te eten.

Ikzelf heb na het eerste halfuur 12 rondes op m’n loopkaart staan… Oké, 20 dan maar… dat moet toch lukken?! Maar NOG een halfuur lopen is toch wel veel en dat heb ik nog nooit gedaan. Maar we gaan ervoor… samen met m’n enthousiaste K3-bende want die lijken precies ook niet moe! 🙂

Tijdens het tweede halfuur valt op dat er meer gewandeld wordt… je zou voor minder… maar ik wil er me niet bij neerleggen, ik loop door… De laatste 4-tal rondes zijn er teveel aan, maar opgeven staat niet in mijn woordenboek! 🙂

Oef, het zit erop!

Ik haal de loopkaarten van m’n kleuters op en verschiet mij een breuk! Elke kleuter haalde MEER DAN 10 rondes, wat een prestatie.

Ik weet niet of onze sponsors wel zo blij zullen zijn want dit wordt veeeeeeeeeeeeeel betalen… Redelijk blijven is nog steeds de boodschap dus maandag krijgen alle kinderen een briefje mee met de mededeling dat de sponsors mogen geven wat ze willen daar de kinderen meer gelopen hebben dat we ooit voor mogelijk hielden! 🙂

Je ziet maar dat de jeugd van tegenwoordig toch sportiever is dan ze soms laten uitschijnen! 🙂

img_0875

En nog even de super-prestaties van onze K3-tjes in de kijker zetten… Hoeveel rondes liepen ze nu echt?

Bram: 18

Khan, Beau Ramon, Marissa: 17

Mare, Imme: 15

Arwen, Rhune: 14

Axelle: 13

Ruben: 20

Janara: 16

Hailey: 12

Beau Van Moerkerke en Margot deden me ongelooflijk versteld staan met 21 (!!!) rondes. Knap gelopen, dames!

En de nieuwsgierige onder ons willen waarschijnlijk weten hoeveel rondes ikzelf op m’n palmares heb… TATATATA … zo’n 30 jaar ouder maar met 24 rondes heb ik K3’s meeste! 🙂

Ik wil nog de mama van Axelle en Janara bedanken om zoveeeeeeeeeel kruisjes te zetten. En nog eens extra de mama van Janara die nog eens fotografe van dienst was ook. De kiekjes die de mama van Janara nam, kan je bekijken op de K3-website.

Groetjes, juf Bérénice

Eén reactie »

  1. Wanneer Rubentje thuis kwam vertelde hij me dat hij 20 rondjes gelopen had. Ik kon dit “bijna” niet geloven, maar blijkbaar heeft m’n beste kameraad dit toch maar gedaan! Ik ben heel fier op m’n zoontje. Hierbij een dikke proficiat aan alle kindjes en niet te vergeten de juf van K3. Groetjes, Martine.

Geef een reactie

