Een brief aan de sint

Standaard

Hallo bloggertjes,

vandaag schrijven we in K3 een brief aan de sint. De bedoeling is dat de kleuters in een beleefde zin vragen wat ze graag zouden krijgen van Sinterklaas. Het verlanglijstje van K3 dus eigenlijk! 😉 Dus mama’s en papa’s, als de sintinkopen nog moeten gebeuren, hier alvast een tip! 😉

Maar de nadruk ligt bij deze activiteit toch echt op hun “verlangens” in een zin verwoorden en liefst een beleefde zin. Welke kleuter kan dat? Hieronder kan je letterlijk lezen wat ze ervan maakten!

Hoe gaan we van start? … Samen brainstromen we even om tot een leuke briefinleiding te komen…

Liefste Sint, liefste Zwarte Piet,

We zijn al het hele jaar zoet. 🙂 We vinden het lief dat je alle kindjes cadeautjes geeft. We vinden jouw paardje lief. We vinden dat Sinterklaas mooi kan schilderen. Mag heel onze klas en cadeautje, alsjeblieft?

Gitane wil een huisje met poppetjes.

Mag ik alsjeblieft een DVD van K3 en het ijsprinsesje? (Axelle)

Mag ik alsjeblieft een barbiepop? (Hailey)

Mag ik alsjeblieft een vliegtuig met een antenne? (Ruben)

Bram wil een racebaan.

Twee kastelen voor mijn babiepoppen. (Mare)

Liefste Sint, krijg ik alsjeblieft een nieuwe pop? (Marissa)

Arwen wil graag een piramide.

Liefste Sint, mag ik alsjeblieft Playmobil, zo met al die paardjes? (Beau)

Liefste Sint, mag ik alsjeblieft een vliegtuig van Playmobil? (Khan)

Liefste Sint, krijg ik alsjeblieft een knikkerbaan? (Janara)

Mag ik alstublieft knikkers? (Rhune)

Mag ik alstublieft een pony? (Imme)

We zijn altijd flink! 🙂 We houden van jou. Tot de volgende keer!

En nu zijn we vol verwachting…

Groetjes, juf Bérénice

P.S. Margot en Beau “vieren” Sinterklaas niet wegens hun geloofsovertuiging. Maar ook zij tweetjes mochten even vertellen welk speelgoed zij héél leuk vinden. Voor Beau is dit een rolhondje en voor Margot Barbies.


Geef een reactie

