Paaszoekspel

Standaard

Hallo bloggertjes,

de paashaas heeft eieren verstopt in de klas maar we mogen ze niet lukraak gaan zoeken. Neen, de paashaas heeft een raadspel voor slimme kinderen bedacht.

“Ik lig hier precies op het strand”

Hailey denkt aan het bord… het eitje dat in het zicht hangt, maar dit past uiteraard niet bij deze opdracht. Beau R. weet dat we op een plek moeten zoeken waar er allemaal zand ligt. Khan denkt na de goeie tip van Beau aan de zandtafel.Helemaal juist dus!

“Ik lig hier in een cabrio”

Een cabrio is niet echt gekend maar na een woordje uitleg, weet Rhune het: in de bak met auto’s.

“Ik weeg toch lekker zwaarder dan de andere eitjes”

Axelle denkt op de radio… Hé, Axelle kan je met een cd-speler iets wegen? 😉 Ruben denkt aan “dat ding uit de winkel”, maar Marissa kent de naam van “dat ding”: een weegschaal.

“Ik hang aan een waslijn”

Margot ontdekt al gauw dat het de draad is waar de tekeningen aanhangen.

“Als ik de dopjes er af draai, krijg ik een ander kleurtje”

Beau VM denkt dat het bij de daglijn is… dat eitje in ’t zicht blijft kriebelen! 😉 Ruben denkt bij de “verfdozen” maar hij bedoelt eigenlijk bij de verfflessen.

“Ai, mijn oren doen pijn van die muziek”

Mare weet het onmiddellijk en mag eindelijk één van de eitjes wegnemen die liggen te blinken in ons zicht.

“Neen, ik wil niet met het vuil weg geveegd worden”

Imme vermoedt dat het eitje bij de borstels ligt om zand mee op te kuisen. Margot denkt het vuilblik. beiden lijken ons juist.

“Die haartjes kriebelen hoor”

Beau R. denkt logischerwijs aan een pluimpje maar Ruben had het eitje al zien liggen bij de penselen (en die haartjes kriebelen ook).

“Zo kleine meubeltjes, hier wonen kabouters zeker?!”

Arwen denkt bij de parels (?), Bram bij de boerderij (al dichterbij…) en Beau R. raadt het helemaal juist: het poppenhuis.

“Ik lig hier in het stro tussen de koeien en varkens”

Het huisje van de boerderij, weet Hailey.

“Ik lig hier in een pan en word ik hier straks een omelet”

De pan in de poppenhoek, bedenkt Gitane heel snel.

“Tussen al die rommel van de juf kan je me toch lekker niet vinden”

Arwen denkt aan het kaartje van de daglijn (blijkbaar hangt de daglijn daar voor de juf 🙂 ) maar Beau VM weet dat ze op m’n bureau moet zoeken.

“Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de mooiste van het land?”

Bram weet al gauw dat hij bij de spiegel van de verkleedkoffer moet kijken, maar het eitje is blijkbaar goed verstopt want hij kan het maar niet vinden…

“Ik kan nu zien wat jullie doen vandaag”

Nu mag Rhune eindelijk het felbegeerde eitje van de daglijn afhalen.

“Ik lig tussen het karton en een hoop papiersnippers”

Janara weet het vliegensvlug: in de papierbak.

“Maken jullie een mooie ketting voor mij?”

Arwen denkt aan de pareldraad maar daar is ie niet te vinden, Axelle denkt bij het experimenteerhoekje en Hailey denkt in de pareldoos… na lang zoeken gevonden!

“Bah, slecht weer vandaag!”

Mare vindt het laatste eitje bij de weerkalender.

Niet gemakkelijk maar alle eitjes zijn gevonden!

Bekijk

hier

de kiekjes van ons zoekspel.

Prettige vakantie!

Groetjes, juf Bérénice

Geef een reactie

