Brief van Patty

Standaard

Hallo bloggertjes,

vandaag is er post voor Bono. Een brief van zijn mama, Patty, vanuit het verre Liberia.

Dag Bono,

Hoe gaat het met je? Ik mis je en de kinderen in het weeshuis missen je ook.

Ik schrijf je deze brief omdat ik groot nieuws heb. Op een nacht had ik een droom. Ik droomde dat er hier in Liberia een school was waar alle kinderen naar toe konden gaan. Dan moesten ze niet meer in de steengroeve gaan werken.
Ik heb deze droom verteld aan mijn vrienden en de kinderen van het weeshuis en zij vinden allemaal dat we hier in Liberia een school moeten bouwen.
Er is maar één probleem: we hebben niet genoeg geld voor hout en stenen.
Kun je eens aan je vrienden in de klas vragen of zij ons misschien kunnen helpen want zij verzamelden al veel geld. Als iedereen een steentje bijdraagt (d.w.z. meehelpen) dan wordt m’n droom misschien waar!

Ik hoop het want de kinderen in Liberia kunnen bijna niet wachten om naar school te gaan.

Bono, kom je gauw naar huis want ik mis je! Vrijdagmiddag vertrekt het laatste vliegtuig van deze week naar Liberia. Tot vrijdag, Bono! En vergeet je koffertje niet hé!

Dikke zoen,
Patty

Oei, ik denk dat de kleuters deze brief liever niet gekregen hadden…

Groetjes, juf Bérénice

Geef een reactie

