Dit ben ik

Standaard

Hallo bloggertjes,

onze themamappen zijn helemaal af… maar ik wou ze eens net wat anders maken dan andere jaren dus had ik het idee om er een “Dit ben ik-kaart” op te kleven.

Aan de creatafel gaan de kleuters – die willen… ja sorry, mama en papa, vrije keuze – aan de slag. We knippen een hartje en een wolkje en prikken een zonnetje uit. Ons regenboognaamkaartje maakten we gisteren al.

Alles kleven we op een blad in ons lievelingskleur… raar, maar opeens is er wel veel roze, terwijl dit vorige week enkel bij Anthe en Tiemen het geval was… Opvallend! Eén reden voor: vorige week fluisterden ze hun lievelingskleur in mijn oor omdat ik niet wou dat er gekozen werd zoals hun vriend / vriendin ook gedaan heeft. Vandaag was dit niet het geval, met – vrees ik – veel na-aperij tot gevolg! 😉

Als alles afgewerkt is komen de kleuters één voor één naar mij voor een praatje… op die manier krijgt de”dit ben ik-kaart” vorm. In het hartje schrijf ik waar de kinderen van houden, in het zonnetje komt er wat ze leuk vinden en in het wolkje wat minder leuk is.

Davina haar lievelingskleur is roze. Ze houdt van spelletjes, heeft niet graag dat ze haar pijn doen en vindt kaarten leuk.

Vincent zijn lievelingskleur is blauw. Hij houdt van zwemmen, maakt graag puzzels en vindt pesten niet leuk.

Anthe haar lievelingskleur is roze. Ze houdt van hartjes, vindt het leuk om mama een knuffel te geven maar vindt het niet leuk dat (haar broertje) Miel haar altijd slaat.

Ylena haar lievelingskleur is ook roze. Ze houdt van bloemen, vindt het leuk als ze veel cadeautjes krijgt en niet leuk als het vakantie is (want dan ziet ze haar vriendinnen niet meer).

Imke haar lievelingskleur is -rarara 😉 – roze. Imke houdt van vlinders, schommelt graag en vindt het niet leuk als ze pijn heeft.

Maud haar lievelingskleur is – tralalalala 😀 – roze. Ze houdt van een kat, vindt zwemmen leuk en vindt regen niet leuk, liever de zon heeft ze!

Gitane haar lievelingskleur is blauw. Ze houdt van een giraf want dat is haar lievelingsdier. Ook haar nieuw spel – waarvoor ze de centen uit haar spaarpot moest halen – vindt ze leuk. Maar ze wacht niet graag in ‘De Zaal’ op de stoel.

Arwen haar lievelingskleur is – hoe raad je het 😉 – roze. Ze houdt van papa, ook mama. Ze zwemt graag en vindt pesten niet plezant.

Lennert zijn lievelingskleur is wit. Hij houdt van wit en vindt met auto’s spelen leuk. Groenten eet hij niet graag!

Margot haar lievelingskleur is paars. Ze houdt van een paard en vindt poppen en Barbies leuk. Ze eet niet graag boterhammen (maar mama haalt gelukkig soms sandwiches 😀 )

Zoals je kan lezen, het zijn héél verschillende kaarten geworden met verassende, schattige, innemende, eerlijke, hartverwarmende teksten!

Groetjes, juf Bérénice

Geef een reactie

