Kikker en Krokodil

Standaard

Hallo bloggertjes,

in kader van het schoolfeest-boekenthema maakten we in K3 ons eigen boek. Zoals beloofd, krijgen jullie nu het verhaal te lezen… En kunnen jullie ook nalezen welke creatieve geesten dit verhaal tot stand brachten. Je zal zien dat het verhaal gedragen wordt door dikwijls dezelfde kleuters… tja, fantasie kan je niet forceren hé! Sommige kleuters hebben dit niet, anderen dan weer in overvloed! 😉

Kikker gaat naar de vijver en kijkt in zijn spiegelbeeld. (Anthe)

Plotseling ziet Kikker iets raars. (Zayna)
‘Hé, wat zie ik daar?’ (Esthée)

‘Help, een krokodil!’ (Arwen)
De krokodil hoort Kikker roepen (Arwen) en komt dichterbij. (Imke)

Kikker loopt weg (Zayna) want hij is bang. (Arwen)

Maar de krokodil volgt Kikker. (Gitane)
‘Nee, ga niet weg! (Maud) Blijf staan!’ roept de krokodil. (Anthe)
‘Ik wil vriend worden met jou.’ (Zayna)

‘Maar ik moet dringend naar huis’, (Arwen) zegt Kikker nog steeds bang. (Juf Bérénice) Kikker gelooft niet dat de krokodil vrienden wil worden met hem, (Gitane) hij denkt dat het een valstrik is. (Imke)
‘Ik vind het spijtig dat je naar huis loopt,’ (Tiemen) zegt de krokodil verdrietig. (Margot)
‘Jij bent een valse krokodil!’, roept Kikker. (Anthe)
‘Maar néén, ik ben helemaal geen valse krokodil. (Anthe) Ik wil écht vrienden met je worden.’ (Zayna)

Kikker begint de krokodil nu wél te geloven. (Margot) Kikker komt naar de krokodil toe en zegt: ‘Goeiedag! (Luca) Ik ben Kikker. (Margot) En hoe heet jij?’ (Arwen)
‘Ik ben Krokodil! Wil je met me spelen? (Gitane) Jij mag mijn huis zien en ik dat van jou.’ (Anthe)
‘Ja, het is goed!’ antwoordt Kikker. (Anthe) ‘Maar je hebt beloofd dat je me niet gaat opeten!’ (Gitane)
‘Neen, ik ga je nooit opeten want je bent mijn vriend,’ (Margot) stelt Krokodil hem gerust. (Juf Bérénice)

‘Laten we gaan spelen!’ (Zayna)
En samen spelen ze met de bal een leuk spelletje. (Juf Bérénice)

Ik vind het een superleuk kinderverhaal! Jullie ook?!

Groetjes, juf Bérénice

PS En de prenten kan je bekijken op onze websitepagina.

Geef een reactie

