Houden van-doos

Standaard

Hallo bloggertjes,

elke kleuter kreeg de opdracht een houden van-doos thuis samen te stellen. We zijn heel benieuwd naar elkaars doos… want waar houdt mijn vriend(in) van? Je leest het hieronder…

Dylan

Mijn Dodo, ik slaap daar mee. Snoep die ik graag eet, aardbeiensmaak. Een Kinder Bueno. Kauwgom. (Yuki vindt dat raar want hij eet helemaal niet graag kauwgom.) Mijn munt van chocolade. Een koekje van Cars. Smarties, mijn lievelingssnoep.

Wat zit er vooral in de doos? Snoep en koeken. (Yuki) Wat doet Dylan graag? Snoepen! (Kyara) “Da’s waar!” lacht Dylan.

Yana

Een knuffel voor te slapen. Een boek met liedjes. Ook nog een foto met poesjes. Die poesjes waren ziek.

Lara-Nanou

Ik heb 2 snoepen mee: kettingsnoepen en lolly’s.

Een boek over dieren omdat er giraffen en zebra’s in staan, dat zijn mijn lievelingsdieren.

Tijl

Een paard van mijn manège van Playmobil. Als ik vijf jaar was heb ik het gekregen. Paarden zijn mijn lievelingsdieren. Ik heb ook een kaartje mee van op kamp met een paard op. Dat kaartje zat in mijn valies.

Een foto van Lena want ik vind Lena superleuk.

Een kaartje van Jarne, Nora en Sien omdat ik ze leuk vind. Ik kan die niet in het echt meenemen.

Ik heb ook nog een tijger mee omdat ik die leuk vind. Als je aan zijn hoofd draait, draait zijn hoofd en poten mee. Ik heb die gekregen van opa Rietje, de papa van mijn mama.

Dat is Bijou omdat ik die leuk vind. Al mijn knuffels krijgen een plaats in mijn bed. De anderen zijn op zolder.

Yuki

Dat is een oester (ik dacht eigenlijk dat het een koraal was…). Dat brengt herinneringen van het strand van Indonesië.

Dat zijn mijn dinofoto’s. Ik hou veel van dino’s. Mijn lievelingsdieren.. Ze zijn eigenlijk dood. (“Waarom vind je dino’s zo speciaal?” vraagt Tijl. “Omdat ze groot en sterk zijn”, antwoordt Yuki)

Een foto van mijn racebaan thuis. (“Waw, zo cool!” reageren de jongens van de klas. 🙂 )

Mijn lievelingsfilm. Het gaat over 2 mensen. Er komt een draak uit zijn zwaard. De andere heeft een kristal.

Pannenkoeken en frietjes is mijn lievelingseten.

Sille

Da’s mijn lievelingsknuffel, die heet Fluffy.

Ik heb ook een snoepje mee. (“Ohh, mijn lievelingslekstok!”, reageert Falco)

Een boek. Mama leest voor als ik in bed moet.

Layton

Mijn lievelingskoeken. Ze zitten normaal op een ijsje.

Nog zure tanden. En rozijntjes.

Davina

Mijn lievelingsboek over Mickey Mouse.

Mijn lievelingsknuffel omdat ik dat mooi vind en mijn mama heeft dat speciaal gekocht voor mij.

Kyara

Dat is mijn Petshop. Ik slaap daar bijna altijd mee. Hij heeft nog geen naam.

Tweelingspopjes gekregen voor mijn verjaardag. Ik speel graag met popjes.

Boris

Auto’s omdat ik er graag mee speel. Ik zie ook in het echt graag auto’s. Ik vind die twee de coolste auto’s.

Kilian

Dit zijn worstjes. Vind ik lekker.

Een foto van tante Henny omdat ik haar zo leuk vind en zo graag zie.

Een foto van mijn oma en Merel omdat mijn oma altijd met mij speelt.

Een foto van Peter maar ik weet niet waarom.

Een foto van Falco, Yuki, Niels en ik omdat dat mijn beste vrienden zijn.

Een controler. Ik speel er graag verschillende spelletjes mee op TV.

‘Kinect Sports’. Dan ben je zelf de controler.

Twee popjes omdat ik ze zo leuk vind en omdat ik ermee slaap.

Clics omdat ik kan spelen met de dingen die ik heb gebouwd.

Niels

Ik speel graag met “Goulla”. (Geen idee hoe dat geschreven wordt 😉 ) Hij heeft buikspieren.

Een grote dino omdat ik die graag zie. (“Hij kan veel lawaai maken”, weet Falco.)

Een blinkend zwaard. Heel sterk is dat. Nog een zwaard. (“Waw, een lichtzwaard!” kijkt Kilian bewonderend toe.) Normaal heb ik er twee maar ik ben er eentje kwijt.

Een groen dier.

Bakugan ballen. (Heb ik even moeten googelen 😉 ) Als die vallen gaan die open.

Mijn lievelingsknuffel. Ik slaap daarmee.

Genysa

Een prinsessenbal. Ik speel daar zo graag mee. Kan ook in de kerstboom ophangen.

Een knuffeltje. Ik slaap daarmee.

Een berenkoek met aardbeien. Vind ik lekker. Dat is zo zacht voor mijn tanden.

Winnie de Pooh. Dat is leuk. Ik kijk dat soms ook op TV.

Snoepjes. Allemaal zachte snoepjes.

Een foto van mij in Plopsaland. Ik vind dat leuk. Alles heb ik daar gedaan.

Falco

Die bolletjes zijn mijn lievelingssnoep. Die bol moet je opeten en dan komt er zuur uit.

Kaarsjes. Ze ruiken lekker (Iedereen mag eens ruiken… en inderdaad geurkaarsjes.) Gezellig, ik hou daar van.

Ik hou veel van Star Wars. (Een weetje: in Star Wars is er een ruimteschip dat Falcon heet… wat een toeval! 🙂 )

Foto met Yuki, Kilian, Niels en Dylan… mijn beste vrienden.

Toon

Ik lust graag chocomelk.

Dit is een knuffel waarmee ik slaap.

Youna

Xavier, mama en mijn zussen. Ik zie ze graag.

Ziva, mijn hondje. Het was hier verkleed.

Ik hou van mijn doekjes. Ik slaap ermee.

 

Ook de juf heeft een doos… wat zit er in? Dat vinden de kleuters wel heel spannend… ze zijn nog nooit zo aandachtig geweest! 😉

Juf Bérénice

Het prentenboek “Eefje Donkerblauw”. Dit vind ik een supermooi, hartverwarmend boek. (En blijkbaar las juf Lien er het voorbije thema uit voor…)

Foto’s van Australië. Ik ben voorbije zomer naar Australië geweest en ben sindsdien gek op dit land.

Mooie kleren en schoenen… euh, geen verdere uitleg nodig! 😉

Rode wijn. Het liefst drink ik rode wijn. Met bier, champagne,… kan je me geen plezier doen!

Chocolade van Côte d’Or, liefst puur. Mmmmm, ik ben verzot op chocolade.

Fotograferen. Ik neem heel graag foto’s. (“Raar, je hebt dit net gedaan van ons met ook zo’n fototoestel!” kijkt Davina verwonderd op. Haha ja, Davina, het is hetzelfde fototoestel hé! 😉 ) Dus daarom dat ik ook veel kiekjes neem in de klas… al moet het dan vooral vlug gaan om het spontaan te houden – als dit enigszins mogelijk is –  en zijn ze niet altijd even mooi.

En last but not least: Milan… van hem hou ik het meest! ❤

Groetjes, juf Bérénice

Eén reactie »

Geef een reactie

