Afscheid van Dino

Standaard

Hallo bloggertjes,

deze ochtend ontvangen we een cd met de boodschap ‘Afscheid van Dino’, dit lokt natuurlijk heel wat reacties bij de kleuters uit…

“Er staat afscheid dus hij gaat weg”, reageert Tijl toch een beetje verslagen. “Ohhhhh, ik zou Dino willen zien”, vervolgt Yuki. “Maar Dino is een knuffel”, antwoordt Niels realistisch. Hanne wil hier niets van weten: “Neen, is niet waar!!!” reageert ze fel. Boris denkt dat Dino wel eens bij hem thuis zal komen maar daar is Hanne dan weer niet van overtuigd.

Als ik de powerpointpresentatie in gang zet, zien de kleuters dat er veel tekst te lezen valt. Moet ik het voorlezen? “Ja, dat mag”, vraagt Kilian heel voorzichtig. 😉 “Ja, want ik kan nog niet lezen”, leg Youna uit. Hanne ziet wel een letter van haar naam.

We lezen dat de teletijdmachine plots weer in werking is getreden. Wat wil dat zeggen? Yuki weet dat de teletijdmachine dan weer gaat. Falco denkt dat Dino hem weer gemaakt heeft.

Als we naar de volgende presentatie gaan, merken we dat de foto’s niet te zien zijn… Grrrrrr!!!!!!! Wat jammer! Ik leg de kleuters uit dat ik thuis wat zal proberen prutsen om de foto’s toch te zien te krijgen… (Dat krijg je dan met een Apple thuis en een computer van al “enkele” jaartjes oud op school 😉 ) Kilian vindt het jammer want hij was eigenlijk nieuwsgierig… Ik ook, ik ook… klinkt het…

De volgende dag heb ik goed nieuws…

Ik heb een beetje geprutst… “Oeie, oei”, reageert Yuki 😀 Maar het werkt nu wel! “Dan heb je goed geprutst!” lacht Yuki. We kijken verder en zien dat Dino nog een laatste keer op school rondwandelt en de klas binnen kijkt. Een bevriende fotograaf heeft Dino’s laatste uurtjes in 2011 gefotografeerd. “Ja, ik zie het, ik zie het, ik zie de gordijn van de klas”, reageert Youna opgewonden. Bij een volgende foto vraagt Yuki zich af waar dit is, maar niemand weet het echt. Tijl ziet dat Dino wel écht groot is want Dino zit tussen de takken.

Dino sluit zijn brief af met een pootafdruk. “Precies van een hondje”, reageert Hanne. In de presentatie staat ook dat Dino hoopt de kleuters ooit nog eens terug te zien op school of in een droom. “Ik heb vandaag van Dino gedroomd. Gedroomd dat hij me in de teletijdmachine heeft meegenomen naar zijn vriendjes”, lacht Hanne. “Ik heb gisteren van Dino gedroomd”, vult Layton aan. “Hij kan misschien nog eens terug komen”, is Falco nu al aan het dromen.

Je leest het, Dino zal wel nog eens in de dromen van de kleuters opduiken…

Groetjes, juf Bérénice

 

Eén reactie »

  1. Tja, Yuki vond het inderdaad een desillusie toen bleek dat Dino met de teletijdmachine in de tijd was teruggeflitst..

Geef een reactie

