Een nieuw thema: Sint en Piet

Standaard

Hallo bloggertjes,

Ons nieuw thema wordt “Sint en Piet”?

“Ja, mijn mama dacht het al”, reageert Aster. “Ja, ’t is al op TV!” vervolgt Lara-Nanou. “Eigenlijk is Sint Maarten nu al gekomen en daarom is het nu Sinterklaas”, gaat Aster verder.

Wie wil er nog iets vertellen dat met Sinterklaas en Zwarte Piet te maken heeft?

“Ik ga met mijn broertje naar het Sinterklaasfeest. Ik weet nog niet waar.” (Maxim)

“Ik ben naar papa zijn werk geweest. Ik heb Sinterklaas gezien en veel zwarte pieten. Ze “geefden” ons koekjes. Ik vond het leuk.” (Nina)

“Ik en papa gaan naar zijn werk en Sinterklaas gaat daar komen.” (Dylan)

“Ik ga kijken hoe Sinterklaas toekomt in Zomergem.” (Floris)

“Op 3 december komt Sinterklaas naar de balletschool en dan moeten we dat snoepje pakken met de benen open en zonder ons handen.” (Eline) We zijn allemaal heel erg nieuwsgierig – ik alleszins 😉 – dus Eline mag haar ballettrucje eens voordoen. WAW!

“Ik ga niet naar Sinterklaas omdat ik dan naar Disneyland Parijs ga. Maar mijn broer misschien wel.” (Aster) Ja, dat klinkt natuurlijk ook zeker niet slecht hé!

“Mijn mama gaat naar Sinterklaas zijn huis. Ik weet niet waar dat is. Ze gaat gewoon eens kijken of ze al klaar zijn met hun werk.” (Tim)

En met dit gesprek is de Sinterklaasmagie echt in gang geschoten!

Groetjes, juf Bérénice

Geef een reactie

