Speciaal bezoek vandaag!

Galerij

Hallo bloggertjes,

vandaag kreeg ik een oud-leerling van mij over de vloer. Piet zat jaren geleden in mijn klas maar ondertussen is hij een heuse kerel van 15. Waarom komt hij eigenlijk een dagje terug naar de derde kleuterklas?

Zijn school neemt deel aan de actie “work for change”. Misschien hoorde je er vandaag over in de media? Indien niet, raadpleeg dan volgende link: Work For Change. De opbrengst van het project gaat naar Bello Belgo,  onderwijs in de sloppenwijken van Caracas.

Voor Piet was het even wennen maar de kleuters vonden het g-e-w-e-l-d-i-g!

De gemeenschappelijke activiteiten nam ik voor mijn rekening maar in de hoeken had Piet enkele opdrachten. Zo ging hij in de voormiddag op stap op het schooldomein met telkens vier kleuters die blaadjes moesten verzamelen voor hun herfstdoos.

In de turnles nam hij deel aan de bewegingsspelletjes en ook als we een gemeenschappelijke herfstpuzzel maakten, kreeg Piet een puzzelstuk.

Op de speelplaats werd er serieus getrokken en gesleurd aan Piet want hij moest bij iedereen tegelijkertijd zijn en uiteraard waren er al meisjes verliefd! 😉

In de namiddag heeft Piet dan aan de spelletjestafel met 2 groepjes ‘Ludo’ gespeeld. De meeste mama’s en papa (en ik ook) kennen dit als ‘Mens erger je niet’. Pret verzekerd!

In de middag moest ik de K3-bende serieus intomen want ze wisten met hun enthousiasme geen blijf meer! 😉 Kortom, voor de kleuters een méér dan geslaagde dag! Ik hoop dat Piet dit ook zo ervaren heeft…

Groetjes, juf Bérénice

Deze diashow vereist JavaScript.

»

Geef een reactie

