Een nieuw thema

Standaard

Hallo bloggertjes,

welk wordt ons nieuw thema? “Huisdieren”, weet Miel.

Wat zijn huisdieren? Dieren die binnen blijven. (Alexandre) Ze gaan soms naar buiten. (Larissa) Ze blijven bij hun baasje. (Lena)

Wie is hun baasje? De papa of de mama of pépé. (Zowé) Diegene die hen gekocht hebben. (Lena) Omdat je ze hebt gevonden want mijn poes heb ik gevonden op straat. (Cécile)

Welk woord hoor je in huisdier? “Huis en dier”, weet Alexandre. Dus een huisdier is een dier dat in je huis woont of bij je huis, zoals bvb. de tuin.

Wie heeft er een huisdier?

Alexandre: Een poes, Kitty.

Noa: Een hond, Zara en een poes, Zita.

Miel: Een kat, Pootje en 2 vissen maar ik weet de naam niet meer, alleen mijn zussen.

Oona: Een poes, Moo.

Ashly: Een hond, Genko.

Zowé: Een hond, Prutsemindy en een kat maar ik weet niet meer hoe ze heet.

Febe: Daisy, een meisje. Het is een hond.

Cécile: Drie poezen en ene is de kleinste en die is eens zwanger geweest en het is eigenlijk nog een kindje. Omdat de kater altijd naar ons huis komt omdat hij weet dat er daar een meisjeskat is. Musty is de jongste, Igor de middelste en de oudste is Odil.

Lena: Ik heb een hond, Afra en er was ook nog een vogel bij maar die is dood maar mama gaat er weer een nieuwe kopen.

Cedric: Een hond, Zina en een poes, Speedy.

Margot: Een hond, Xena. En het is een meisje.

Larissa: Een hond,  Rambo en mijn poes “noemt” Mine.

Jesse: Een hond en drie katten, Picachu, Musty en Tipsy. Een kleine en een grote kat. En de hond heet Zanka.

Manon: Een paard, een schaap en een schildpad bij opa en oma en mama. En een hond, Lou en een poes, Mouche en nog een poes Nona en kippen en een haan. De kippen hebben geen naam, de schildpad ben ik vergeten.

Er zijn enkele afwezigen vanochtend dus de andere huisdierverhalen horen we een ander keertje.

Groetjes, juf Bérénice

 

 

Geef een reactie

