Ping en Pong

Standaard

Hallo bloggertjes,

de kleuters luisteren naar een verhaaltje over Ping en Pong. Ping heeft een hoge stem, Pong een lage stem. Met een xylofoonstaafje verduidelijk ik de hoge en lage klanken. Ping wordt voorgesteld met een wit gezichtje en Pong met een zwart.

Nadien verspreid ik prenten van Ping en Pong in de klas. We wandelen door de klas en zingen een liedje. Als het liedje gedaan is laat ik het hoge of het lage xylofoonstaafje weerklinken.

Tot slot nog een muzikaal herkenningsspelletje. Ik leg drie reeksen. De kleuters moeten raden welke reeks ik gespeeld heb. Na enkele keren, mogen de kleuters het om beurt zelf eens proberen.

Margot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het herkennen begint heel goed te gaan!

Groetjes, juf Bérénice

»

  1. Inderdaad Sarah… Alexandre is nog nooit zo enthousiast geweest over een thema!
    En wat een creatieve juf! Ze zullen hun juf volgend schooljaar wel missen!

Geef een reactie

