Klasboek

Standaard

Hallo bloggertjes,

na twee weekjes vakantie heeft iedereen zeker iets te vertellen. Dus deze week een echt vakantie-klasboek.

Jefferson: Ik was met mijn mama gaan wandelen en ik was op café geweest.

Merel: Ik was bij mijn oma voor de eerste keer gegaan. Als we onderweg waren was mijn papa zijn spiegel kapot gegaan.

Jens: Ik was naar ‘Verschrikkelijke Ikke 2′ aan het kijken. Die “peetjes steelden” zo dat ding dat kromp. Ze gingen zo naar de maan en toen gingen ze gans de maan “krompen”.

Anna: Ik heb in de vakantie koekjes gebakken en ik heb er een paar  mee. Het zijn speculaaskoekjes.

Jasper: Ik was met mijn omie en bompie naar het speelgoedmuseum gegaan. Daar heb ik pannenkoeken gegeten en warme chocolademelk gedronken. Daar heb ik ook gespeeld en ik zag ook heel veel dingen die van vroeger waren. Ik zag aan de deur een beer. Die was wel tot aan het plafond.

Yaro: In de vakantie ben ik bij Lando komen slapen. En ik heb nog een nieuwe tv. Ik kan daar 3D op kijken en spelletjes op spelen.

Helena: Ik heb met mijn mama een kamp gebouwd. En ik mocht daar dan in slapen met de knuffel van mijn papa. Dan zijn we opgestaan en hebben een toertje gemaakt met de knuffeltjes. Die naampjes rijmen: Appie en Flappie.

Roman: Ik ben naar Rozenbroeke geweest. En dan was Tiemen mee.

Febe: Ik ben met mijn familie naar het bos geweest. En Dizzy was helemaal vuil met modder.

Lando: Ik ben naar Plopsaland geweest.

Martha: Bij mij waren vriendjes en vriendinnetjes bij mij komen spelen. Miel en Maya die waren komen spelen. En dan hadden we Driekoningentaart gegeten. En Maya had de kroon. En ze had ook nog een klein beeldje maar het hoofd was gebroken van de koning die zat is. Ze mocht dat beeldje hebben.

Issa: Ik was met mijn stiefbroer naar de winkel vlakbij Jefferson zijn huis. Ik had daar Smurfen 2 gekocht. En ik was ook nog naar mijn oma geweest.

Samantha: Ik ben woensdag of donderdag bij mijn mémé geweest.

Lennert: Ik heb heel veel buiten gespeeld. Twee keer. En mijn mama heeft nog eitjes gebakken waar je dat op de kermis kan eten en ik heb er twee gegeten.

Brend: Ik heb met mijn mama en met Mats en Ine iets leuks gedaan. Ik heb met mama, Mats en Ine een spelletje gespeeld. Van kabouter Plop.

Arno: Ik heb naar de kermis geweest. We waren daar te vroeg. Er was wel één ding open. Het was dat kraam om iets te vangen. En daar waren andere dingen. Verschrikkelijke Ikke. En ik wou hem. Papa had er ene gevangen, die met één oog. Dan ben ik nog in de rups geweest. Dan gingen we nog iets eten: ik een lolly-ijs. Er zit daar zo’n speelgoedje in.

Victor: Ik heb nieuw speelgoed en een nieuwe knuffel. Ik heb dat van mijn mama gekregen.

Yosa: Ik heb gisteren bij mijn mémé gegaan. Ik heb een dammenspel gekregen en papa een voetbalboekje van de Rode Duivels. Vandaag ga ik ook nog de cadeautjes uitdelen.

Ewout: Ik heb buiten gespeeld. Met een vriendje.

Rafael: Ik was nog bij mijn thuis en ik heb vuurwerk gezien.

Fleur: Ik heb in de sneeuw geweest bij Frankrijk. En ook nog met twee vriendinnetjes. En ik ging gaan langlaufen. En als het nieuwjaar was dan gingen we in het donker in het kamp met sneeuw wat Eleny en Wout hebben gemaakt. En dan gingen we nog naar binnen ons versje opzeggen.

Cedric: Ik ben ook naar de kermis geweest. Ook op de rups.

Lino: ik was naar het frietkot met mijn stiefbroer. Dan gingen we daar frieten eten. En dan gingen we ook naar de kermis. Er was daar een lange glijbaan.

Ziezo! De eerste vertelsels van het nieuwe jaar!

Groetjes, juf Bérénice

Eén reactie »

Geef een reactie

