Vogels spotten

Standaard

Hallo bloggertjes,

dit weekend kregen de kleuters een blad mee naar huis waarop ze mochten aanduiden hoeveel en welke vogels ze gezien hebben in de tuin. Vanmorgen mochten ze hun “huistaak” toelichten.

vogels beloeren

 

 

 

 

 

 

 

Issa: Ik één mus en een paar merels. Issa en Lino hebben niet zoveel vogels gezien. Ze weten zelf niet goed waarom maar mama heeft het even toegelicht: ze hebben twee grote honden rondlopen in de tuin en daar zijn onze geveerde vrienden niet zo verzot op! 😉

Ewout: Ik heb met mama buiten vogels gezien. Hij heeft elke soort gezien. Waw!

Jens: Ik heb eigenlijk geen kauw gezien maar wel kraaien. Roodborstjes kunnen er niet zoveel zijn. Want het was altijd dezelfde maar op een andere dag. Die houden niet zoveel van elkaar. In de vogelhuisjes heb ik bolletjes gehangen. Kijk hoeveel duiven ook.

Anna: Alleen maar duiven want ik heb een poes.

Jasper: Dat zijn de vogels die ik gisteren heb gezien (hij toont een prent van een kraai en een ekster). Ik heb met de verrekijker gekeken maar zag die andere niet wel veel kraaien en ekster. En één duif.

Yaro: Ik kan goed vertellen hoor. Weet je waarom ik heel veel duiven heb gezien? Omdat ik twee duiven van een vriend van mij, Lucas, heb gekregen. Ik had eerst drie maar één is doodgegaan. Maar er staan hier veel kruisjes maar het waren eigenlijk dezelfde. Ook nog merels.

Jefferson: Twee duiven in de boom.

Helena: Ik heb veel duiven gezien in het bosje bij ons huis en merels in onze tuin.  “Kijk een uil”, zei mama, “misschien kan je die ook opschrijven”, maar het was een nepuil op een buis.

Lennert: Ik ging in mijn tuin spelen en ik heb dat (blad) meegenomen om vogels te zoeken en ik heb geen merels en mussen gezien.

Febe: Ik heb maar twee kruisjes bij de laatste. (kauw)

Lando: Drie. Hij duidt aan: een merel, een meesje en een roodborstje.

Martha: Ik heb een roodborstje gezien maar het was altijd maar hetzelfde. Mijn broer heeft die altijd maar opgeschreven. Ik heb dit nagekeken met mijn broer. Maar zonder verrekijker.

Samantha: Ik heb kauwen gezien gelukkig op iemand anders zijn dak. En twee merels en drie duiven.

Roman: Ik heb twee duiven en eentje van dit (een koolmeesje). En mama zei: “Kijk, daar bij de modder!”

Brend: Weet je waarom ik zoveel duiven heb? Omdat al de duiven zo een keer in mijn straat een race-je doen. Weet je waarom ik twee kauwen heb? Omdat ik dat zelf heb. 😉 En die merels zitten gewoon op mijn dak een nestje te maken.

Merel: Van al de vogels die ik heb gezien dat was altijd maar twee maar ik heb meer merels gezien dan twee  en ook meer duiven maar ik heb die daar niet kunnen opschrijven want ik vond dat blad nergens.

Arno: Ik heb er geen gevonden want er was een muur voor mijn tuin en ook een kat. En met een kat komen ze niet.

Lino: Ik had drie duiven gezien en één musje.

Victor: Ik heb veel duiven gezien. En die. (hij toont de merel)

Yosa: Er waren meer dan 80 kauwen en heb dat (tabel) vol gedaan. Ik heb dat met mijn mama gedaan… ah neen, met mijn papa.

Rafael: Ik heb twee merels gezien.

Fleur: Ik heb één merel gezien.

Cedric: Ik heb vier merels gezien. En vier duiven. En die andere weet ik niet meer. (musjes)

Voilà, veel vogels gespot dit weekend!

Heb enkele positieve reacties gehoord van de mama’s en papa’s. En de kleuters hebben enthousiast verteld dus een geslaagde activiteit! Joepie!

Groetjes, juf Bérénice

Geef een reactie

