Een kijkje in onze “houden van-doos”

Standaard

Hallo bloggertjes,

vandaag bekijken we samen waar onze klasgenootjes van houden.

Issa: Een uurwerk. Een das omdat ik mooie kleren leuk vind. Chips… ik lust alle smaken. Een tractor want ik vind dat leuk. Papa en Lino.

Jens: Een knuffel, hij toetert. Ik heb nog een dino omdat ik van dino’s hou. Ook echte dino’s. Ook van draken. Snoepjes. Ik hou ook veel van mijn familie. En ook van Lowie. Ik heb mijn vriendenboek mee omdat ik van mijn vrienden hou. Ik heb iets van de Scouts mee omdat ik het leuk vind om daar naartoe te gaan. Playmobil. Ik heb een stift en een potlood mee omdat ik van knutselen en kleuren hou. En knikkers. En nog iets: tv kijken.

Yosa: Ik hou van voetballen. Ik hou van dammen. Mijn pépé heeft me dat geleerd. Ik hou ook van racen, van raceauto’s. En een tekening met verkeersborden omdat ik van het verkeersspel hou.

Anna: Een cd van K3 omdat ik K3 leuk vind. Mijn lievelingsknuffel. Ik slaap daarmee. Ik heb er drie van. Hij kan een kapje aandoen.

Jasper: Een kaartje van de baby. En een foto van in het ziekenhuis waar mama ligt met de baby. En nog een foto waar ik ben met de baby. Het sprookjesbos. Het is nog niet alles, ik heb nog veel mee. Een straaljager, in het echt. Een tekening want ik knutsel graag. Een quad, als je die los laat, kan die zelf rijden. Een boekje van de safari omdat ik van de safari hou. Een boekje van auto’s. Sinterklaas. Bram en de piraten worden samen vriendjes. Dat is een leuk boek. Samson ook. En Suske en Wiske. En Jommeke. Ik ben verzot op rozijntjes. En een dolfijn die kan toeteren. Van Lego. Van BMX. Ik heb ook een BMX. Van Playmobil.

Yaro: Ik hou van mijn familie. Ook van mijn zusje. Mijn kat, Viertand. Ik hou van frietjes. Salamiworstjes. Kungfu Panda. Die auto vind ik leuk omdat die zo vooruit schiet. Een speelgoedrobot vanuit Indonesië.

Jefferson: Ik hou van de Smurfen. Van mijn familie, van mijn oma en opa. En da’s alles.

Helena: Ik hou heel veel van mijn mama en papa. Ik vind mijn mama heel lief. En mijn papa heeft altijd heel veel warm. Als ik hem een handje geef, is dat zo warm. En dat is het poesje van mijn oma maar ze is gestorven. Vroeger kon ik die altijd buiten laten. Minneke. Ik mag de foto houden van oma. En ik hou ook van de juf maar ik had geen foto van de juf. Wat lief…

Lennert: Ik hou van dino’s. Da’s mijn lievelingsspeelgoed. Ook van de echte dino’s.

Lando: Ik hou van alle knuffels. Een clownneus omdat ik van verkleedkleren hou. En een lekstok. Ik vind alle snoepen lekker. En een zonnebril omdat ik van verkleden hou. En Falco.

Martha: Ik heb aardbeien mee omdat ik aardbeien lekker vind. Ik hou ook veel van mijn familie. En van lieveheersbeestjes. En van dit bloemetje van toen ik geboren was. En van mijn cavia, als je op zijn neusje duwt maakt hij geluid. Ook hou ik van echte cavia’s. En veel van mijn poesje, Wolfje. En een slak. Ik heb dat gekregen toen ik vier jaar was. Ook slakken in het echt vind ik leuk.

Samantha: Ik vind alle poezen leuk. Ook boekjes van poezen. Alle snoepen. Ik hou van mijn mama en mijn zus en mijn papa.

Roman: Ik hou van dit knuffeltje. Ik heb dat gekregen van papi Nico, de papa van mijn mama. En ik vind mijn beertje zo leuk. Da’s van mijn geboorte. En dit zijn mijn lievelingspantoffeltjes. En Billy en mijn zus en mijn vrienden. En knikkers. En ik heb ook nog een “pralieneke”, voor jou en voor mij. We hebben er nog een ganse toren van en nog een platte in een doos. En nog een boek. En dat boek is zo leuk . Het gaat over dat jongetje. En dat jongetje is verliefd.

Merel: Ik vind een kikkerknuffel leuk. Die is eigenlijk van mijn mama maar ik neem de mijne niet mee omdat ik anders niet kan slapen. Ik hou ook veel van mijn mama. En Kinder Bueno. En dat boek dat ik van Martha heb. Daar staan heel leuke verhaaltjes in. Ik vond ook mijn opa leuk, de papa van mijn mama, maar die is al lang gestorven. Ik wou die foto ook meenemen maar ik vond geen.

Arno en Lino

Arno: Ik hou van knuffels, Verschrikkelijke Ikke en Nona. Ik hou van mama en papa. Van mijn broer. Van films: Verschrikkelijke Ikke, Mister Bean, Masha en de beer, Pingu, Baas in eigen bos. Dino’s.

Lino: Ik heb drumstokken en een foto mee omdat ik van drummen hou. Ik doe dat bij mama. Ik vind chips lekker. Een uurwerk. En ook Rode Duivelshandschoenen want ik vind de Rode Duivels leuk. En een das en een foto omdat ik leuk vind dat aan te doen. En een foto als ik klein was gans in crème.

Ewout: Ik hou van mijn mama en papa. Ik hou van tractors. Van knuffeltjes, mijn lievelingsknuffel Beertje. Ik drink graag soya choco.

Fleur: Ik vind da leuk die foto omdat ik sneeuw leuk vind. Een knuffeltje dat ik leuk vind om te slapen. Ketting dat ik met mijn oma heb gekocht als we naar de dieren zijn gaan kijken. Een tol. En een doosje met armbandjes. En mijn zus en mama.

Cedric: Ik heb snoepjes mee. En een kleurboek omdat ik de kerstman leuk vind. Die koekjes vind ik lekker en salamiworstjes.

Brend: Ik heb mijn beste vriendje mee, Bluppy. Een paardenboek mee omdat ik van paarden hou en ik moet daar ook over leren want ik ga nog paard rijden. Ik hou van auto’s met sirenes aan. Ik vind een medaille leuk omdat je dat kan winnen op tornooien en wedstrijden. En mijn lievelingskoek, frangipannekes. En een foto van mijn hond Chico. En jet ski’s. En mama.

Victor: Ik hou heel veel van beren. En ook een Cars-auto en een Rox-auto. En de brandweer. En ook een auto met één wiel. Ik vind Lego leuk. En koeken, Dinosauruskoeken. En mijn broer. En de boot op vakantie is leuk. En ik hou ook van treinen. En van speeltuinen. En Siebe, het kindje van mijn meter. En van Bertrand en Arthur. En mijn mama en papa.

Juf Bérénice: Het allermeeste hou ik natuurlijk van Milan. (Natuurlijk want dat is je kindje – Brend) Dan zie ik ook mijn beste vriend, Thijs, graag. Ik hou ook heel erg van op reis gaan. Mijn lievelingsland is Australië. (Mijn papa gaat daar bijna ook naartoe – Fleur) Ik hou ook heel erg van de zon want dan is het lekker warm, dan is het mooi weer en dan is er daglicht. Wat ik ook heel leuk vind, is flinke kindjes. (Het zonnetje van de dag – Brend) Ik hou ook van mooie kleren. Foto’s nemen vind ik ook leuk. Je hebt dat al gemerkt in de klas. En ook op reis doe ik dat heel veel. Fondantchocolade vind ik lekker. Nog liever eet ik eigenlijk chocomousse maar dat kon ik er niet in steken. En ook iets wat ik er niet kon in doen: rode wijn. Dat drink ik graag. (Mijn papa heeft dat ook thuis – Roman) En kunst, zoals Miro.

Tijdens het hoekenwerk in de namiddag kijken de kleuters met zeer veel plezier nog eens in elkaars dozen.

Jasper, Yosa en Jens

 

 

 

 

 

 

 

Super om te zien hoe ze erin opgaan en de opdracht voluit beleefd hebben!

Groetjes, juf Bérénice

 

 

 

 

Geef een reactie

