Klasboek

Standaard

Halo bloggertjes,

hier zijn we weer van weggeweest!😉 Na een lange periode van afwezigheid was het leuk om eens bij te praten. Het is paasvakantie geweest dus de kleuters hadden veel te vertellen.

Victor: Jefferson ‘heeft’ bij mij komen spelen en dan heb ik ook bij Jasper mogen slapen. En ik heb ook nog een nieuwe trui en twee nieuwe T-shirts.

Helena: Ik was naar mijn oma en ik heb superveel paaseieren gevonden en zus had zo een ganse zak en had al heel veel opgegeten. En ik had nog altijd een grote zak. Het waren “zo” grote paaseieren. En ik was nog naar mijn andere oma naar de zee. En de paashaas was er niet meer. We waren juist te laat. En toen kregen we een ijsje. Ik was met mijn meter naar Plopsaland geweest. Ik zat in die bootjes. En ik ben dan nog naar de zee geweest. En aan de zee mochten we met ons blote voeten in die plassen. En we hadden garnalenvissers gezien en we mochten van een jongetje een keer een garnaal vast houden. En ik dacht dat die dood was en opeens sprong die uit mijn hand. Dat was vies.

Lino: Ik was naar de zee geweest. Ik was met de gocart aan het rijden. En ik was een beetje met mijn voeten in het water. En dan was ik een ijsje aan het eten. Ik was met de bal in het zand en ik was aan het voetballen en dan ging ik naar huis.

Yosa: Vic kwam spelen. Da’s een vriend. We hebben gans de middag met elkaar gevoetbald. En we hebben ook tikkertje-bal gespeeld.

Merel: Ik ben bij de ene dag bij mijn oma blijven slapen. En dan ben ik eens naar de speeltuin geweest. En toen ik terugkwam bij mijn oma haar thuis toen lagen er daar paaseitjes verstopt. En ik en mijn broer ‘moogde’ zoeken. En dan ben ik ook nog eens bij mijn thuis geweest en daar lagen er ook paaseitjes. En dan ben ik ook nog eens naar een ander land geweest voor nog eens paaseitjes te gaan zoeken. En daar ben ik blijven slapen.

Brend: Ik ben naar de voetbal geweest. En we hebben twee matchen gewonnen. En we hebben de beker zelf ook nog gewonnen. Ik ben in de vakantie ook naar het Boudewijnpark geweest en ik was op de foto met de dolfijn en een zeehond. En die heeft een boertje gelaten bij de piraat op de show.

Ewout: Ik ben naar Turkije geweest. Er waren zelfs drie zwembaden met glijbanen.

Rafael: Ik was gaan voetballen en Issa en Lino waren er ook. Ik was gewonnen met de voetbal.

Fleur: Ik ben naar Parijs geweest. En daar ‘hebt’ mijn papa een wedstrijd gedaan.

Jens: Op reis als wij terugkeerden hadden we met het vliegtuig door de nacht gevlogen. En als we toekwamen was het 1u. Maar ik was bij Lando gaan slapen zelfs. En dan een beetje spelen. Bij mij was de paashaas ook geweest.

Samantha: Ik ga zaterdag naar Polen rijden.

Jasper: Victor was eerst bij mij gekomen en ‘vanavond’ toen Victor en ik in het stapelbed lagen was Agnus en Willem gekomen. Agnus komt van Afrika. En hij is van Afrika helemaal naar Nederland gereden en Willem die woont in Nederland. En ze ‘kwamden’ eigenlijk twee nachtjes of drie nachtjes slapen omdat Willem de tweede nacht moest overgeven. En Agnus had een speciaal medicijn gemaakt. Ik had de meeste van de grote paaseieren gevonden. En Elias van de middelste en Ambroos de meeste van de kleine gevonden. En de paashaas was supersnel. Mama was aan het stofzuigen en ik was me met mijn broers aan het aankleden en toen ik beneden kwam ‘keekte’ ik buiten en oeps al die paaseieren lagen daar.

Lando: Ik ben naar de kermis geweest waar wij wonen.

Febe: Het was kleine pĂ©pĂ© zijn verjaardag en heel de familie was daar. Laure en Sylvester, we hebben dan op de speeltuin gespeeld. En ‘achter’ pĂ©pĂ© zijn verjaardag zijn we nog op een traag treintje geweest.

Jefferson: Ik was gaan zwemmen met iemand.

Anna: Ik was op vakantie geweest met oma naar Center Parcs. En ik heb elke dag gezwommen. Dan moest ik ’s morgens terug naar huis. Op donderdag. En als mijn broer vertrok, moest ik bij bomma blijven. En dat was vier keer slapen en dan was Niels terug. Ik ben ook nog naar de ksj geweest. En Lando was daar ook.

Cedric: Ik ben in Ursel naar een kermis geweest. Mijn papa heeft een boek en daar staan foto’s in. Mijn papa heeft al eens een slang rond hem gehad.

Issa: Ik was niet naar de kermis geweest. Maar ik was ook naar de voetbal geweest. Ik heb al drie medailles. En dan was ik ook naar de zee geweest. En ik had een ijsje gegeten. En de paashaas was bij mij gekomen. En dan was ik nog een keer naar de voetbal van iemand die jullie niet kennen. En dan was ik met een vriend die niet Nederlands kan praten, alleen Frans, en mijn stiefbroer die zeiden dat we daar moesten zijn maar ik weet niet waarom. En we hebben drie matchen gewonnen.

Martha: Ik was naar Boechout geweest. Daar was de paashaas. We waren ‘effekes’ naar de voetbal gaan kijken. Daar was een groot voetbalplein. En toen we terugkwamen had de paashaas eieren gelegd. En dan was ik een groot paasei aan het eten en dan moest ik overgeven. En ik was ook gaan zwemmen. En we mochten van een kei-grote glijbaan met stroming.

Yaro: Eerst waren we in de paasvakantie nog een paar dagen thuis en dan gingen we naar het hotelletje van mijn oma gaan logeren. En dan waren we terug. En dan hadden we allemaal paaseieren gezien. Ik had een paashaas gezien in een vorm. En bij mijn oma heb ik de meeste grote paaseieren gevonden.

Lennert: Maar de paashaas is al bijna bij gans mijn familie geweest. En ik heb al veel paaseitjes gevonden. En ik ben ook nog gaan voetballen. En ik was ene keer gewonnen. En er waren maar twee matchen elke dag maar er waren wel vier matchen. En dan was ik in het begin heel de tijd aan het winnen behalve bij de laatste match. En dan kon ik maar ene keer ‘gewonnen’. En bij de laatste was ik gewonnen. Ik ben ook nog naar de kermis geweest.

Arno: Ik heb naar Plopsaland geweest. En daar hebben we een ijsje gegeten. En dan hebben we ook nog dat nieuw ding geweest in het kabouterbos. En Lando was meegekomen maar we hebben ons niet veel gezien. Ik ben ook nog naar “Beestjes en Baasjes” geweest. En daar hebben we ons eigen kat gezien maar mooier. En ik heb me geschminkt in een piraat want ze kende geen Verschrikkelijke Ikke.

VoilĂ , een “dik” klasboek vandaag!

Groetjes, juf Bérénice

 

 

 

Geef een reactie

