Klasboek

Standaard

Hallo bloggertjes,

een fragment uit het klasboek was eventjes geleden dus bij deze:

Fleur: Mijn buren hebben een hondje en dat is een puppy’tje.

Victor: Mijn papa gaat het tuinhuis schilderen vandaag.

Merel: Ik was eens in het weekend naar het lentefeest van mijn nichtje geweest. Daar mocht ik twee ijsjes eten. Er waren daar ook drie katten.

Brend: Bij mij heeft mijn papa een bed in mijn boomhut gemaakt. En ik wou dat testen en mijn papa zei “kom er eens uit voor het uit elkaar valt” en ik bleef er op mijn gemakske liggen en op 1, 2, 3 was het uit elkaar gevallen.

Jasper: Mijn omie en bompie hun auto moest lang in de garage en nu is die al terug. Weet je wat er aan de hand was? Als je de motor aandoet, wil hij niet rijden.

Arno: De tandenfee is gekomen. En maandag komt ons tuinhuis.

Lennert: Ik had een lekstok mee voor elk kind die in mijn ploeg zat.

Yaro: In het weekend dan waren met met de ksj naar het strand geweest. En we gingen ook nog naar het strand waar mijn oma haar hotelhuisje was.

Martha: We zijn met de ksa naar de zee gegaan. Eigenlijk is de ksa en de ksj hetzelfde. Er was een leidster een broodje aan het eten en een meeuw vloog ermee weg. Deze avond komt Yaro bij mij slapen.

Issa: Zaterdag toen dat het schoolfeest was, was mijn klein broertje op die grote piratenboot en Yosa zei dat die boot bijna om was maar dat was niet waar. En maandag is het mijn verjaardag.

Cedric: Mijn papa zijn poes was dood. En ik denk dat mijn papa bijna een nieuwe gaat kunnen kopen.

Roman: Deze nacht dan moest ik dromen en dan droomde ik dat Brend zoiets zei dat ik weer niet leuk vond en dan deed ik ‘zo’ en dan had ik bijna op hem geschopt. En dan wou ik het voortonen aan Yosa en dan stond ik bijna op mijn handen.

Helena: Zaterdag gaan we verhuizen en dan krijg ik bij mijn papa een kittentje en bij mijn mama konijntjes.

Anna: Ik krijg bijna een speelhuisje in de tuin. En nog twee keer slapen en het is Sander zijn feest.

Jefferson: Het was iemand zijn verjaardag. Mémé Cindy, dat is  mijn mémé.

Lando: Ik heb in de tuin gespeeld.

Samantha: Zondag heb ik zo’n leuk hondje gezien. Ze likt altijd.

Yosa: Gisteren was het mijn papa zijn verjaardag. Hij was 31 geworden.

Ewout: Ik ga donderdag buiten spelen.

Jens: Als ik niet naar school moest, had ik tot half negen opgebleven. En iemand kwam spelen. En dan hadden we een nieuwe glijbaan.

Groetjes, juf Bérénice

 

 

 

 

Geef een reactie

