Vakantiebabbel

Standaard

Dag bloggertjes,

De kerstvakantie zit er op, tijd voor een praatje:

Améline: Ik heb eigenlijk een duur cadeau gekregen van mijn mama en papa. En ik ga daar blijven slapen en Mickey Mouse gaat daar rondlopen. En we gaan op alle molens.
En bij ons heb ik loombandjes gemaakt. Ik heb er twee gemaakt, één voor Lotte en één voor mij.

Aaliyah: Ik heb mij pijn gedaan als ik een spelletje was aan het spelen op de iPad. Het was tegen het vuur gebotst op tafel.

Melvin: Ik ben met mijn mama, papa en kleine broer naar Plopsaland geweest. Maar het was wel bijna allemaal niet open. Omdat het winter is en dan kan het niet allemaal open zijn.

Tiany: Ik ben naar Rozenbroeken geweest. Ik heb me pijn gedaan want ik was naar de verkeerde kant.

Laurence: Mijn tand is uitgevallen. Ik krijg van mijn papa een zakje voor mijn tablet want als ik geen zakje heb dan valt hij heel de tijd. Als mijn verjaardag gedaan is, krijg ik een cadeautje van mijn oma: da’s “putjes” voor oorbellen in mijn oor.

Victor: Ik ben in de vakantie gaan zwemmen. Er was een “dikke” glijbaan waar er allemaal water uit gaatjes komt. Ik heb ook met mijn papa twee rondjes gedaan. Ik heb ook gelijk een piraat “geduikt” en gelijk een politiewagen.

Anouk: Ik ben ook gaan zwemmen in de zwemclub en ik ben van de springplank gesprongen. En van de blok en helemaal in het diepe. Mijn mama moest nog gaan werken heel de vakantie en mijn papa was thuis in de vakantie.
Dylany: Mijn tand is uit. Ik heb van mijn mémé een cadeautje gehad. Je kan zo vormpjes tekenen en je moet dat allemaal inkleuren. Zo van paarden.
Elias: Ik ben op reis geweest. Ik weet niet naar waar. Ik ben van de glijbaan gevallen want Wout liet mij niet door. Het is in Brugge gebeurd.
Lore: Ik was naar de winkel en ik heb zo’n grappig mannetje gekocht. Je moet zo aan dat dingetje draaien en dan kan die vanzelf stappen. Het is kapot gegaan want als ik het op de grond doe, stopt hij direct.
Jelena: Hier staat mijn tand los en hier ook. Ik heb nieuwe schoenen gekocht. En bij oma had ik chips en taart gegeten.
Lowiek: Ik heb mijn vinger pijn gedaan. Ik had een snee gehad.
Lotte: Mijn oma is in een hotelletje gaan wonen. Mijn pépé woont nu in dat huisje alleen. Ik heb van Playmobil een ballenbadje gekregen. En ook een kindercrèche en een speeltuin. En nu ben ik aan het sparen voor het grote huis want ik heb al drie dingen die daarbij passen. En ik heb ook een cadeautje voor mijn nichtje, ook zo’n trui.
Amalia: Ik ben naar een restaurant geweest en ik heb een cadeautje gekregen en dat was van tante Sabine. Een sjaal, een rokje en een t-shirt.
Mauro: Ik heb een puzzel van 100 stukken en die kan ik al gans alleen maken.
Laurence: Ik heb van mijn mama een puzzel van Frozen 2 gekregen. Ik heb ook twee tanden uit. Ik heb ook zo’n prikmat van Frozen gekregen.
Josse: Maar mijn zus heeft ook een prikmat van Frozen. En ik heb dan een poster van Mickey Mouse gekregen. ’t Is een grote.
Manon: Ik heb een cadeautje gekregen: een zeemeerminnenpop.
Lucas: Ik heb vier dingen gedaan in de vakantie. Ik heb bij Debby en Jone kerst gevierd. En daar heb ik drie dingen gegeten. Ik heb eerst een tasje soep met frikadellen en tomaten gegeten. En dan nog eens een tasje soep. En dan kroketjes met appelmoes een een frikadel. Ik heb in de vakantie bij iemand op bezoek geweest en het was daar nieuwjaar bij mijn papa. En dan heb ik kindersurprise-eitjes gekregen en loombandjes. Nu heb ik bij mama loomrekkertjes en bij mijn papa. Ik heb ook van mijn mama geld gekregen om zelf iets te kiezen in de winkel. En ik krijg nog een cadeautje van mijn mémé en dan heb ik ook nog een ding gekregen met een lichtje in en je moet daar zo’n blaadje onder leggen en dan schijnt dat op dat blaadje en dan moet je op die lijntjes tekenen. Ik heb ook een dino-auto gekregen bij mijn tante. En dan heb ik die bij mijn tante opengescheurd en ik had gezegd dat ik niet met die kleine dingetjes ging spelen want anders ga ik dat kwijt zijn.
Dzan: Maar ik heb een racebaan gekregen met afstandsbediening en twee auto’s. Ik moet nog iets vertellen: Ik heb in de nacht “Weghobbels” gekeken. Als er een noodgeval is dan komen zij.
Marie: Vroeger had mijn zus uit de Efteling inkt toen we naar huis gingen. Het was niet zomaar inkt. Het was onzichtbare inkt. Da’s echt! Je kon dat niet zien als je schreef. Je had daar zo’n flesje met die inkt en een veer en je moet dat er zo insteken en dan schrijven op een papier. Je hebt daar zo’n dingetje en dan kan je het zien. Ik heb in de vakantie naar mijn papa geweest en toen hoorde ik een mug. En hij sloeg met een kussen op zijn kop en toen was hij weg. Ik denk dat hij nog een beetje duizelig zal zijn.
Groetjes, juf Bérénice

Geef een reactie

